Arvidsjaur och fikasnackis

Arvidsjaur eller Idre? Idre eller Arvidsjaur? Var ska jag tillbringa v47?
Det har varit den stora frågan den senaste tiden.
Och i måndags blev det klart att jag får följa med på landslagsläger i skidorientering till Arvidsjaur. I tisdags på skidskytteträningen sa Anna och Mats: Nu har vi anmält dig till Idre, för det lät ju så i torsdags!!! Men jag kan ändra mig fort... Det får bli en annan gång.
Så nu åker jag till Arvidsjaur på söndag natt, med nattåg från Gävle. Frågan är bara hur man tar sig till Gävle? Eller en ännu större fråga hur tar man sig från Gävle till Djurås en söndagsmorgon kl 6. Någon som frivilligt vill komma och hämta mig söndagen den 24:e nov? Anmälan mottages gärna...

Dagens fikasnackis på plan 5  var en så stor händelse att alla våra 3 raster (lunchen också alltså) gick åt till detta ämne. Det var inte att Thomas Carlsson och David Andersson har gått till Malungs OK Skogmårdarna (vilket var kul) eller att Gabbe Öberg-Bustad spelar kvar i Brage (vilket också var kul) utan att vår sanslöse föredetta arbetskamrat Jocke... Okej inte min föredetta men han jobbade på Banverket Järnvägskommunikation när det var mitt vanligaste läxläsnings- och mellanmålsställe mellan skola och träning och jag vet var hans postlåda bor....i Djurås. Han har (och det var detta som var så fantastiskt) blivit intervjuad och på bild i Metro (jippi??) för att han bloggar kul på http://metrobloggen.se/gyrot . Där kan man lära sig How to bygga en altan och varför (För att tex skjuta luftgevär på grannen eller dricka pilsner och lyssna gratis på Jill Johnsson från Älvudden). Den karl'n är helt sanslös, så är det bara. Men jag anser inte att han var värd TRE raster idag. Vi är två st som är med i landslaget (till och från iaf) som fikar på plan fem OCH hur mycket uppmärksamhet får vi när vi gör något....... Bitter, nej jag är inte bitter. För det överlåter jag åt Hammer, det är han så bra på så... haha

Nu lär jag byta om och åka på träning till snöån. Det är Rolf som är boss ikväll så det blir nog stenhårt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Hans blogg som du tipsar om är skit bra! Kan inte du hälsa han det om du ser han! Säg att det är den roligaset ever, näst efter din! haha :P kram

2007-11-16 @ 12:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0