Ingen älg nu heller

Flyttat hem igen nu.

Nytt pers på träningstävlingsracet i torsdags med 46 sek trots halt före och att jag körde ensam och tack vare bra skytte. Roligt med lite pojkar på träningen denna vecka också, ont om sånna annars.

Har fått nya handskar från LILLSPORT i veckan, superbra!!

Älgmiddag med laget och familjerna i fredagskväll, kul! Välbankad biff, jolpärôr, lök och tre sorters kakor smaskades det på i ilberget. När alla som inte skulle sova över (dvs alla utom 5+en hund) hade åkt hem blev det kortspel halva natten som slutade Malmberg-Willman 1-1. Pappa var bra, Adam och Jan var bättre, jag var bäst, Jäger var i vägen och C-G var diskad. Sen sov jag gott trots snarkningar, en orolig hund, ett vandrande spöke och inget täcke.

Jakten idag gick sådär, älgarna överlevde.
Första drevet hade det visst hänt lite grann men det pågick en motorsågsmassaker bakom ryggen på mig så jag hörde ingenting annat...
Andra drevet drog jag passet jag verkligen inte ville ha, ett skyhögt torn. Jag fick ta 10 djupa andetag innan jag började klättra och sen stog jag på helspänn i 2 timmar livrädd att ramla ner. Dessutom blåste det så jag trodde både jag och tornet skulle tippa. Det värsta jag gjort sen jag åkte kabinbana i Ruhpolding. Men jag fick se en ko iaf, på väldigt långt skjuthåll.

Avslutningsvis en härlig kommentar från Adam Willman till en pappa som inte fattar nånting: Det är ju det kula!

Kommentarer
Postat av: Malmberg

tur för älgarna att du är lite dålig

2007-11-03 @ 18:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0