November

Snart är årets värsta månad November till ända, skönt att vi överlevde i år också.

November är den månad då man funderar på vad sjutton håller man på med egentligen? och varför lägger man ner så mycket tid på det?
Jag funderar varje år i November på att lägga skidorna på hyllan och bli en soffpotatis men det brukar inte bli så...
I November ska du träna som mest och det brukar varken gå att åka rullskidor eller skidor. Till på köpet får du ångest över om du har tränat tillräckligt mycket under försäsongen. Men när säsongen drar igång i December brukar man få svar på de där frågorna. Nämligen att tävla och åka skidorientering och skidskytte och gå bra är bland det roligaste som finns!

November är den månad då flest förhållanden spricker, iallafall i Svenska Skidorienteringslandslaget (Källa Åsa Z-E). Tre fjärdedelar av landslaget (A+U) är singel. Är skidorienterare så socialt missanpassade att det inte går att leva i ett förhållande med dem?
Jag funderar starkt på det. Det verkar ju så...

November är slut om en timme och femtiosex minuter. Då börjar julmånaden, jag har köpt de första julklapparna idag. Förhoppningsvis kommer jag inte att vara hemma jättemycket innan jul så det är bäst att börja. 4 damer är uttagna till världscupen i Idre alltså finns det 4 platser kvar att slåss om i Grönklitt. Skulle ju vara kul om man fick åka!

Jag har fått en ny klubbkompis i skidorientering, Linus Karlsson-Mood heter han. Jag känner honom inte än men det sägs att han ska vara trevlig och ingen jättestor tidsoptimist så det blir nog bra. Välkommen till Kvarnsveden Linus!

I dreaming of a white christmas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0