Pfefferkuchen

Igår var det dags för en av mina viktigaste inför-julen-traditioner, nämligen pepparkaksbak med farmor. I år var det 19:e gången! Vi bakar pepparkakor precis som de ska vara, lövtunna! Folk brukar vara fascinerade över att vi kan få dem så tunna. Och hur vi gör? Ja det är våran hemlighet....

     
Jag trycker ut kakor     Farmor har koll på de i ugnen

Min kanonbra-iga projektledare, Johan, blev lite less på de kvinnliga deltagarna (eller egentligen på nästan alla) i  projektet igår på måndagsmötet. Vi tittade nämligen på vår höggravida jobbarkompis Stinas mage, där hennes bebis hade ett gympapass istället för att lyssna på när han pratade om jordning... Men han pratar ju om jordning varje vecka och vi förstår inte och behöver inte det heller så...

Idag är det åter vanlig träningsdag med två pass. Styrka i morse och skidskytteträning i järna ikväll. Nu var det länge sen jag sköt så vi får hoppas att det går bra. 

Auf Wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0