Snö och tragedi

Bor hos farmor en sväng igen, denna gång är det mamma som har feber. Kanske läge att skaffa egen lägenhet snart... Men var får jag tag på en där man får supergod mat serverad på bordet, disken diskad och trevligt sällskap?? Man blir bortskämd... Ett problem dyker dock upp när man får sms med uppmaningen gå in på msn för hon har ingen dator! Farmor skrattade gott åt detta och hälsade sedan att hon iaf hade en telefon så det gick utmärkt att ringa mig!!

Morbror Knut tycker jag ska skaffa facebook, vi får se hur det blir med den saken...

I torsdags träffade jag Sigrid hela eftermiddagen, trevligt trevligt. Som vanligt blev det kort promenad och mycket fika och prat. Fick se bilder från hennes äventyr i Costa Rica också, underbart fint!

Det har kommit snö så att det går att åka skidor nu! Var själv till grönklitt i lördags och åkte. Det var hyfsat fint där. Hittade Boremyr och Åslund där så jag fick lunchsällskap. Fick höra att jag var en jädra svikare som tävlade i skidskytte för Dala-Järna, som om Kvarnsveden hade någon skidskyttesektion... Nej att jag sviker, det håller jag verkligen inte med om!!

Det finns dagar då det går lättare att träna och igår var en sådan dag. På förmiddagen var jag till Bergebo och åkte klassiskt. Strålande sol och det gick riktigt bra. Nu har jag åkt klassiskt två dagar i rad och det är faktiskt ganska kul! Min arm verkar ha läkt ihop efter krashen i Torsby så att det går att köra stakträning igen nu. På eftermiddan var jag och pappa till järna och där gick det också bra att åka. Skyttet gick grymt bra, jag är fortfarande förvånad men det var riktigt skönt att känna att jag kan! 6 fulla serier på 8 försök i en ganska hård kombination, 3 bom på 40 skott. För att vara mig är det grymt!


image5


Tankarna går ideligen till det fruktansvärt tragiska som hände i Torsby i torsdags. Att säga att man beklagar sorgen känns fattigt när någonting sådant här inträffar. Jag känner mig tom och ledsen. Mina tankar är hos de anhöriga, hur hemskt känns det inte för dem? Tänk så fort ett ungt liv kan ta slut och andras totalt rasa ihop.
Ingen vet hur länge vi kommer att leva så ta vara på de dagar du får!

Ta hand om dej! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså, du är såå bra på att formulera. Det är så fint allt du skriver! Och för att inte tala om, roligt! Hade bäst kram

2007-11-14 @ 14:16:27
Postat av: Anna

Det var jag som skrev det andra också... Blev lite nyfiken, vem tyckte at du skulle gå in på msn?! haha kram

2007-11-14 @ 14:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0