Underbar punktorientering

Nu lär jag nog ta fram det där ordet lyrisk igen. Passet på förmiddan idag var underbart! Tänk om alla pass var så här då skulle det gå lätt att träna, he kan je lôv er!

2,5h klassiskt A1 punktorientering.

Vi fick en vanlig orienteringskarta (utan några spår), blev ställda i ett klassiskt spår på heden (där vi inte åkt förut) och sen var det bara att åka. Efter spåret satt 10 (tror jag) kontroller vid vilka man skulle markera på kartan var de satt. Det var jättesvårt, började man tappa kollen lite kunde man vara helt säker på att det satt en kontroll där. Har jag satt den tredje rätt då ska jag gå och köpa mig en lott!! För där hade jag inte riktigt koll....
Och vädret och terrängen var så grymt härlig!
Solen sken från klarblå himmel på snöklädda träd. Man kände sig som man gled fram genom ett sagolandskap. Jag höll på att köra över en flock med renar i en utförsbacke! Det är ju inte så ofta man gör det...
När jag åkt ett varv sa jag till Stina som skulle åka hem (för hon brutit en stav) att jag ska bara åka lite till... Men det blev ett helt varv (1h10min) till, det var så härligt! Jag kunde inte sluta! Till slut fick jag lov för annars hade jag nog inte fått någon lunch, nu kom jag "bara" en halvtimme försent...

Så här står det i Piteå-tidning om våran uppgift i morgon: Gielas-Campen är avslutning på skidolandslagets veckoläger i Arvidsjaur. Men ändå inte riktigt. Så fort de spurtat i mål står den "grymme" landslagskaptenen Sture Noren och delar ut kartor till sina adepter som bums ska ut på en skidorientering. Hmm... Jobbigt kommer det att bli...
Imorgon ska jag som sagt åka min första skidtävling sen Parvelrännets och Lilla Nåsloppets dagar. 5,5 km skate och direkt därefter ska vi alltså ut på en skidorienteringsbana så att den totala tävlingstiden kommer (för damsegraren) att bli minst 70 min. Jag förväntar mig att jag kommer att ramla ihop i en liten hög efter målgång, annars har jag nog maskat...

Nu lär jag gå och valla inför morgondagen!
Hörs! /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0