Varmt och snabbt klädombyte

Två föreställningar gjorda, har gått bra och i onsdags var det hyfsat med folk och igår var det, det mesta jag varit med om! Men det var också den varmaste föreställningen jag varit med om, 31 grader i skuggan... Men publiken var mycket tapper och satt kvar.

I onsdagseftermiddag hade det varit ett förfärligt oväder i Nås. Blixten hade slagit ner på åkern på ar sia älva från Ingmarsgårn samt alldeles bakom gårn. En tant sa han Olof Henrik Larsson (den riktige Hellgum) trodde nog att premiären skulle vara kl 3 han. För det var då ovädret var och det har varit oväder både när de for 1896 och på urpremiären men under föreställningen fick vi strålande väder.
Efter föreställningen var vi på jubileumsmiddag , god mat och småtrevligt.

På premiären hade den ena lillflickans pappa tagit tid på hur lång tid det tog från att jag gick in i huset iklädd brudklänning innan jag kom ut som en vardagsklädd gift kvinna. 4 min och 30s.
Igår var det hans flicka som spelade så han var inne i huset och passade då på att ta tid på själva ombytet (utan att jag visste om det), resultatet blev 2min 45s. Då är det snabba ryck som gäller kan jag lova. Av ska krans, krona, halsband, förkläde, kjol och liv med x antal hyskor och tryckknappar. Det enda som inte åker av är underkläder, strumpbyxor, kängor och ring. På ska skjorta, klänning (tjortil), förkläde, sjal, hjärtvärmare och "gift" hätta som dessutom ska knytas snyggt med en rosett med 3 öglor.

Nu ska jag ut och springa intervaller. Det har regnat på morgonen så det ska nog gå bra.

//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0