Fyra timmars pass och högskoleingenjör-skog o trä

Lägret blev som förväntat riktigt tufft. Två pass á 4timmar hanns med! Kika in här för att se en liten rapport och bilder från lägret. På torsdagen körde jag rullskidor skate och klassiskt samt sprang för att få ihop de 4 timmarna. På fredagen blev det bara skate! Dock 1,5h rullskidO först. Det är nog det längsta skatepasset jag kört i mitt liv. Sen var man sleten. Eftermiddagen tillbringades i sängen med en god bok innan jag på kvällen släpade mig upp och for till Ilberget på Älgmiddag. Trevligt som vanligt, jag och mamma avanserade till ungdomsbordet... Åt biff o joläpplär o lök o morötter o kex o ost o vindruvor o kaka (minst av det) tills magen stod i sjuttifjorton hörn.

Nu sitter jag i Växjö. Har åkt tåg hit i 6 timmar... Imorgon ska jag nämligen för första gången i mitt liv börja läsa ett högskoleprogram. Och hör och häpna, det jag ska börja läsa är högskoleingenjör i skog och trä! Ett distansprogram från Växjö Universitet (borde jag inte bli universitetsingenjör då?), ska läsa på halvfart till början med iaf. Är lite smånervös men full av förväntan. Hoppas att det kommer att bli roligt! Men jag tänker inte räkna några träd/göra 13-meters-inventeringar själv nångång mer...!! Så nu är jag tillbaka på det där skog-jägmästarspåret igen efter några sidospår, vi får se hur länge.

Ha de!
//Karin

Kommentarer
Postat av: erica

de va värst =) lycka till med studierna.

2009-11-03 @ 11:48:03
URL: http://icsiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0