Säsongens första snöpass!!!

Imorse tog jag mitt pick och pack och for till Grönklitt för årets första snöpass. Det gick bra tills jag passerat Mora, då började bilen pipa och oljelampan blinka. Skit... Första tanken var måste jag stanna direkt? Sen insåg jag att den nog varnar i förväg så jag rullade vidare till Orsa (bilen fortfarande ilsket pipande). Åkte in på OK. Tänkte i min enfald att köpa motorolja är nog lätt. Det finns motorolja punkt slut. Så var då inte fallet de hade en hel vägg med motorolja! Efter mycket funderande så tog jag en som var för "modernare" bilar med katalysator, såg ut att gå lätt att hälla ur samt inte var den dyraste. Fyllde på och for vidare mot Grönklitt, nu i en mycket tystare bil. Skidpasset gick riktigt bra fast det blev lite snurrigt på slutet, närmare 30varv blev det. Fast det tog förståss några minuter innan skidorna slutade kännas alldeles för långa. Superkul var det att stå på snö igen!

Mina julgardiner har kommit också. Är riktigt nöjd med dem. Nu ska de bara omvandlas från tygbitar till gardiner. Lite nervös för hur detta ska gå. Går det åt pipsvängen får jag väl konsultera farmor, eller helst innan det gått helt åt pipsvängen... Är det någon som har ett par träfärgade "mormorsstänger" över så får ni gärna höra av er. För nu har vi kommit till nästa problem, hitta sådanna gardinstänger som vi vill ha!

Nu ska jag gå ner o se hur min kar mår!
Vi hörs!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Johan Z

Blir avis på att du fått känt på snön. Lyllos dig:-)

2009-11-13 @ 19:39:51
Postat av: julia [Fotoblogg]

hejsan:)

Fin blogg.

Jag är med i en tävling på http://lillanduvet.blogg.se blogg som veckans blogg vinnare. Rösta på mig Nummer 1 så är du guldvärd.

Det tar mindre änn 1 minut och för mig skulle det betyda så mycket!:)

Du får ha en sjukt bra dag och hoppas du kan göra mig glad även idag:)

Kram Julia

2009-11-13 @ 20:01:33
URL: http://juliiiakempff.blogg.se/
Postat av: Maja.

Är det längdskidor du åker?:)

2009-11-13 @ 20:37:22
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0