Bäst i test - IKEA soffor

Jag har ju utlovat resultatet av mitt och mammas testsittande av sofforna på IKEA. Vi provsatt båda två varje soffa en kort stund. Oftast så kändes det direkt om det var en oskön soffa iaf. De sköna provsatt vi lite mer för att känna om de verkligen var sköna :).

SKÖNA
- Karlstad
- Ektorp
- Kivik

Ektorp tog nog knappt hem segern, men det kan bero på att den provsuttits hemma hos vänner tidigare = erfarenhet av att den är skön.

SOFFOR JAG INTE SKULLE VILJA HA HEMMA (OSKÖNA)
- Vaxholm
- Klippan
- Tylösand
- Månstad
- Hagalund
mfl som jag inte orkade skriva upp.

Vi får se var våra soffköparplaner slutar, det blir nog ingen soffa förens i höst iaf. Även om det skulle vara trevligt att kunna bjuda hem folk och sitta någon annanstans än i köket.

//K

Kommentarer
Postat av: Bitte

Vad ni än gör.. köp inte en Ektorp! Vi ha en svart, som numer är gråblek.. och sliten! Den är typ 1,5 år.. Ursutten är den också.. Så vi måste köpa en ny snart. Känns lite trist, för den var ju skön!



Lycka till med soffletandet! (Chilli har skitsnygga och sköna soffor, som inte är så dyra. De finns här i Örebro och i Västerås tror jag!)

2010-04-21 @ 16:39:18
URL: http://ensmulahumor.blogspot..com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0