Bygglov, släpvagnsbackning och löpform?

Jag drabbades som förväntat av en fruktansvärd träningsvärk i onsdags. Då känner man att man lever :)

Vi ska bygga ut i sommar och jag har gjort ritningar på det. Dessa har varit nästan klara hur länge som helst men det har inte blivit av att jag gjort helt klart och vi lämnat in bygglovsansökan. Men förra torsdagen lämnade vi in dem och igår fick vi beviljat bygglov!! Det var snabbt jobbat vill jag säga! Vi hade nog båda två, med erfarenhet av mastansökningar, sett framför oss något skräckscenaro där det tog låånglång tid att få bygglov. Nu är det nästan bara att börja bygga (byggsamråd ska göras också).

Igår var jag ute och körde släpvagn för att jag skulle köpa jord, det var ett tag sen sist jag körde släpvagn så det var lite nervöst över hur det skulle gå. Skulle ju inte bara köra stora vägen rakt fram heller utan skulle förbi skolan, på stan mm. Men det gick bra! När jag kom hem så tänkte jag: äh jag försöker backa in på gårn, försöker jag inte lär jag mig ju aldrig... Det gick jättebra, släpvagnen kom in och hus, träd, vagnen mm var fortfarande hela :) Ville visa min pappa som tjatat på mig tidigare att jag måste backa hur bra det gått så jag skickade ett mms och skrev lite. Men ibland så fungerar inte teknikens under riktigt som man tänkt sig. Han kunde inte se bilden eller läsa hela texten utan ringde strax efter och frågade oroligt vad jag hade backat in i...

Avslutade dagen men något som skulle bli ett kort lugnt löppass med pappa. Vi drog iväg i "snacktempo" som visade sig ligga på under 5min/km. Form? Man kan ju hoppas! Sen kom stora backen (från skolskogen till kraftledningen tar ca 10min)... Det var svårt att hålla igen så mina ben blev trötta och pappa blev efter. Sen blev det lite lugnare löpning hem fast det gick visst rätt fort det med :)

Sten>> Det var jättesnällt! Tack.

Nu ska jag leta fram mina orienteringskläder, putsa kompassen (?), luncha hos Farmor och ikväll inventera på Willys ihop med orienterarna.
Imorrn smäller det, håll nån tumme för mig är ni snälla!

Ha en trevlig Valborg och en bra helg!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0