Kärlekspandemi?

Missade bussen med 20 meter i förmiddags pga för gott om tid och slögång till bussen. Surt var bara förnamnet...

Folk gifter sig och får barn till höger och vänster (inte bokstavligen) just nu. Undrar om det är en epidemi? Eller en pandemi kanske? Jag skulle hellre bli drabbad av det första än av det andra förtillfället. Nöjer mig med att säga Grattis och lycka till, till alla!

Här kan man läsa om myter om mat, intressant. Viktigt är tex att potatis är bättre än ris, det gillar jag :). Men endel saker är jag faktiskt skeptisk till tex att äppelmos inte skulle tillsättas i lingonsylt. Ok det kanske är rätt men visst kan man köpa sylt/saft där det inte är mest av den frukten/bäret som den marknadsförs som? Är det någon som har koll på detta eller är det bara jag som missminner mig? Kanske ska göra en studie på detta någongång...

Idag när jag väl kom till skolan (fick skjuts av Pontus) lärde jag mig att vi ska halvera vår primärenergitillverkning till 2050. Hur? Hmm det är frågan... isolera, isolera, isolera... Nja en lite mer nyanserad bild har jag väl men det är lite kruxit.

Imorrn är det tenta igen. Tycker det är alldeles för tätt med sånna just nu men detta är den näst sista för terminen, skönt!

//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0