Vilken helg!

Tredje platsen i lördags följde jag upp med en andra plats på söndagen!!! Ojojoj det hade jag inte ens vågat drömma om innan jag åkte iväg, att det skulle gå så himla bra!

Klassisk distans på söndagen där det ska punktas, springas vanlig orientering och skjutas 10+10 skott (ligg+stå). Första sommarpunkten på tävling. Jag tyckte det var svårt men att det gick ganska bra vilket visade sig med bara 4 millimeters tillägg. Liggande skyttet gick återigen klockrent, lite långsamt kanske men vad gjorde det när jag kom därifrån utan tidstillägg! "Vanlig" orientering sedan, länge gick det på noll-glädje från skyttet men sen blev det tungt och jobbigt. Svårare orientering än på lördagen men jag höll i bra, några trötthetsmissar mot slutet bara. Sen skulle det hela avslutas med 10 tunga stående skott. Endast 4 prickar blev vita tyvärr. Nu påverkade inte mina missar i ståskyttet placeringen det minsta, jag hade blivit 2:a med fullt skytte också. Men jag hade efter att ha tävlat i över en och en halv timme endast runt 20s i marginal till tredje platsen. Inte så konstigt att jag blev trött på slutet för det var längsen jag överhuvudtaget sprang i 97 minuter...

Kan bara säga att jag är supernöjd med helgen och jag hade väldigt roligt!

Nästa orienteringsskyttetävling är SM i början av juni. Innan dess blir det bla 10-mila (inget Uppsala-möte, Sten, tyvärr) och så hoppas jag på att få några mer löp- och orienteringspass i benen och skyttepass förstås... :)

Igår träffade jag Stina och pratade hela eftermiddagen och fikade varm choklad och kakor på en sten. Trevligt värre.

Ikväll ska min sambo inte åka till hufvudstaden, trevligt det också tycker jag. Ska kanske äta upp mitt pris från i söndags kex, frukt, marmelad, nötter, cider och någon hemskt illaluktande ost ikväll då.

Ha de!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0