Påsken över

Nu är påsken slut. En skön helg med mycket kroppsarbete, snask, skratt, besök och lite påskmat.

I fredags var det vedkörning för hela slanten. Jag körde vedklyv/kap för första gången i mitt liv men mest körde jag skottkärra med förra årets ved som legat ute på tork (på tork, över vintern?). O skottkärra har jag ju kört förr... På kvällen kom Erik och Erica förbi och vi premiärgrillade för året på vår grill.

I lördags blev jag ett år äldre igen. Fick frukost och paket på sängen på morgonen, mysigt värre. Resten av dagen var mindre mysig då vi isolerade taket i utbyggnaden. Hu va dammigt och å så skönt att det är över och klart. På kvällen blev det kompiskalas som också blev väldigt roligt.

Under söndagen kom de första gipsskivorna upp, roligt roligt. Vi hann också med att få lammstek hos Maria. Supergott och jag tror det var första gången jag åt lamm i den formen på påsk. Jordgubbskräm blev det till kvällsmat efter ett väl utfört dagsverke, det smakade sommar.

Igår körde jag mera skottkärror med ved och det sattes flera gipsskivor bland mycket annat. Den första "påskmaten" (förutom lammsteken) åts också, rökt lax och ägghalvor, vi fick lov att passa på innan påsken hann ta slut. Och så var vi på aprilmånads näst sista (?) födelsedagskalas/fika när Mikas storebrors sambo firades, jag fick också ett paket, två flugor i en smäll eller ett fika mindre.

Idag har jag varit och köpt den krångligaste presenten jag köpt på länge. Hoppas den kommer att bli uppskattad. Och eftersom det är jag som köpt den borde det väl vara Mikas sak att slå in den, eller hur?. Då har jag nog ändå fått den lätta biten...

Nu ska jag ut och cykla. Vi hörs!
//Karin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0