Skivor, kalas och ugnshaveri

I helgen satte vi med hjälp av våra föräldrar golv- och väggskivor samt isolerade bakom. Härligt, vilken skillnad det blev. Nu känns det som ett rum. Mer snickring väntar nog under påskhelgen.

Igår hade jag födelsedagskalas i förskott med släkten. Vi är inte så bra på att fira födelsedagar den dan man fyller i min familj. Men morfar fyllde ju iaf igår och han var ju här, så vi öppnade paket i skift. En sak som var tråkigare var att undervärmen på våran ugn har lagt av, då går det inte att baka marängtårta fick jag erfara igår. Två tårtförsök i olika omgångar åkte i soppåsen och Mika fick göra en utryckning till affärrn och köpa tårtbottnar när gästerna kommit. Attsingen, jag som sett fram emot att äta marängtårta. Men det blev ett trevligt kalas iaf och pajerna som vi också bjöd på var goda om än mjuka i botten.

Nu ska jag ut och cykla, mitt andra träningspass idag.

Ha de!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0