Kallt

Idag när jag kom hem från jobbet kl 6 hamnade jag, istället för att laga mat, framför datorn och tittade på Øystein Kvaal Østerbøs blider från världscupen. Det var dumt. När jag sedan sent omsider kom på att jag skulle laga mat redan blodsockerhalten långt under fotknölarna och allt blev mycket jobbigare.
Här är adressen i fall någon mer vill lägga en massa tid på det: http://folk.ntnu.no/oysteios/
Ni kan ju spana in om ni håller med om norrmännen är snygga... : )
Jag är med på 3 eller 4 bilder tror jag det var fast ingen som det syns om man inte vet att jag är där någonstans...

image7
Starten på Masstarten. Jag är längst upp i andra led.

Det är kallt ute, termometern står på -14,3 nu och det sjunker hela tiden.
I söndags fömiddag åkte jag glad i hågen till snöån för lite skytteträning. Det var -7 hemma och
-15 där. Då var det inte kul, fingrarna var som isbitar...
Igår kväll var det bara -11, då var jag ute och sprang en sväng. Det gick riktigt bra när jag väl kom ut, behövde bara gruva mig en timme först. Då funderade jag på varför man inte håller på med sommaridrott...

Lagom mycket kläder för en lagom lång löptur i lagom fart i -11:
Löparskor med dobb. (Sno Mammas om du inte har några egna, det funkar fint...)
Tunna Ullfrotté strumpor
Tjocka Ullmax strumpor
Korta superkalsonger
Långa superkalsonger
Fodrade överdragsbyxor (Landslagsbyxorna Craft, grymt sköna)
2 stycken supertröjor
Fleecefodrad Sport-BH
Vindjacka ofodrad
Reflexväst
En buff som rånarluva
Mössa
Lillsport Coach-hanskar

Idag var jag ute på eftermiddan och åkte klassiskt i Bergebo medan solen sken. Det var fint, lite hårt och isigt men helt ok. Lite tungt att åka tillbaka till jobbet och jobba några timmar till efteråt bara. Men det var tur att vi inte åkte till snöån idag på skidskytteträning för där var det
visst -18...

6 dagar till jul.
Jag har slagit in lite julklappar idag iallafall.
//En frussen K

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad händer om mamma vill ha sina skor själv ?

2007-12-19 @ 16:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0