Världscupsdebut

Nu funkar äntligen internet här, ett litet tag iaf.

Världscupsdebut idag alltså. Masstart-Medel. 7,2 km. 2 varv. 16 kontroller. Strålande sol. 7 grader kallt.

23:a blev jag.

Jag är nöjd med mitt lopp, skönt att debuten är avklarad nu. Stod i andra led i starten och kom alltså ganska långt bak. När det sedan direkt efter startpunkten var åkning på smalspår uppför så blev det stopp framför och det drog ut rejält och vi blev efter.
Sedan är jag ju så feg utför. Citat Stina H: Du fega ju som faan utför. Måste jobba lite på min balans alltså. Har dunkat min högra tumme i ett träd också, så den är ganska svullen som vanligt... Fast Johannas lillfinger är nästan av så det är värre, stackarn.

Igår kväll var det ganska nervöst i tjejstugan vill jag lova. Vi skrattade hejdlöst hela kvällen åt allt... Joel kom in och skulle ha lite fil och utbrast förvånat: Ni skrattar ju så ni gråter i soffan. Där satt jag och Helene och vi låg dubbelvikta och skrattade så vi grät.

Jag fick världens underbaraste sms av Stina Wåhlberg i söndagskväll. Det var först då jag fattade det hela, värlscup wow liksom! Det ska jag spara och läsa någongång när jag är nere.

På torsdag är det dags för långdistans. Då blir det rejäl åkning, det ser jag framemot!!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0