Humanbiologi, pannkakor och stavfel

Nu har jag sökt till universitetet i höst. Det blev Idrottsvetenskap-Humanbiologi i första hand. En kurs på 15hp som går på halvtid under hösten. Jag hoppas att man kommer att lära sig något som kan vara till nytta. Sen får vi se vad det blir till våren.
Min käre broder har också bestämmt vad han ska läsa på högskolan. Om 4 år... Han tänker gå i Johan, Johan och Johans fotspår och flytta till Linköping. Fast jag visste också precis vad jag ville när jag var lika gammal som honom... Saker kan ändras fortare än man tror!

Jag vet inte hur många av er som tittar in här som också läser min brors hemsida. Men jag tänkte bara tala om att man får ta det som står där med två rejäla grabbnävar salt!
Men vi försökte iaf laga pannkakor förra måndagen (det var 10 år sedan sist jag försökte). När jag kommit ungefär halvvägs höll jag på att avge ett heligt löfte om att detta verkligen var sista gången jag lagade pannkakor och att mina barn aldrig skulle få pannkakor om de inte skaffade sig en pappa som kunde steka pannkakor. Men innan jag hann lova det så hade vi i ett ägg till och sen gick det bra, så det finns nog hopp för de små liven. Erik påpekade också att det kanske inte var deras uppgift att skaffa sig en pannkakslagande pappa... Hmm kanske inte... =) En sak som är säker är iallafall att mina barn inte kommer att bli bjudna på pannkakor av sin morbror.

Angående en annan sak som står på min brors sida så kollade jag lite i reglerna för skidskytte i söndags för det var något jag skulle ha reda på. Då hittade jag ett litet stavfel. Skjutvallen stavat med B istället för V... Hmm lite kul. Men det står faktiskt så i SSSF:s regler!!
Har de aldrig hört talas om kontrollläsning? Eller vill de muntra upp lite?

Jag har uppdaterat lite på hemsidan. Lite ol-tävlingar jag tänkt springa framöver (om jag blir frisk någongång) och en länk till Morbror Knuts blogg bla. Jag lyckades alldelles själv, finns nog anlag till datahacker i mig också... =P Dessutom försöker jag övertala min bror att han ska ändra sin om mig-sida, och hitta på egna svar istället för att plagiera mina.

För övrigt så är jag fortfarande sjuk. Jag verkligen hatar det, I-landsproblem jag vet.

Dagens fikarums fråga: Hur länge håller ett par jeans? Och sliter killar jeans mer än tjejer?

(I-landsproblem)2 Fast vi skulle vara tacksamma om någon löste det.

//Karin


Kommentarer
Postat av: Malmberg

jag kan visst bjuda dina barn på pannkaka. Jag har alltid kunnat laga pannkaka.

2008-04-14 @ 21:15:44
URL: http://web.telia.com/~u04802128/
Postat av: K

Du kan inte kalla det du åstadkom för pannkakor!
Försök inte med mig, du ville inte ens äta den du gjorde...

2008-04-14 @ 21:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0