Jag vill känna att jag lever

Nu har alltså det nya träningsåret och barmarksträningen inför nästa säsong dragit igång.
Igår morse när jag körde styrka hade jag Gabirellas sång ur Så som i himelen på hjärnan eller egentligen bara den raden JAG VILL KÄNNA ATT JAG LEVER, den gick på repeat hela passet. Och allt kände jag att jag levde. Och allt känner jag nu när alla muskler värker, att jag lever. Det är en tämligen skön känsla egentligen...


Gabriellas sång, Helen Sjöholm
Det är nu som livet är mitt                                        Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har fått en stund här på jorden                          Jag har bara låtit det sova
Och min längtan har fört mig hit                             Kanske hade jag inget val
Det jag saknat och det jag fått                                  Bara viljan att finnas kvar


Det är ändå vägen jag valt                                     Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Min förtröstan långt bortom orden                        Kunna vara stark och fri
Som har visat en liten bit                                        Se hur natten går mot dag
Av den himmel jag aldrig nått                                Jag är här och mitt liv är bara mitt

                                                                               Och den himmel jag trodde fanns
Jag vill känna att jag lever                                     Ska jag hitta där nånstans
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill                                         Jag vill känna att jag levt mitt liv
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0