Kanalbygge och shottis

Kanalbygge i Lindesnäs.
Det låter som ett aprilskämt. Men nu har det pratas om det i ett år och i höstas fick vi ett seriöst brev från Fortum och nu skulle det visst ligga hos länstyrelsen för något beslut.
Hihi sicket tok. Slingerikrok på höjdkurvan från Grycken till Östansberge och sedan damp ner i Äskan.
Strandtomt på Ilberge, lyxigt värre. Men tur vi inte använder jordkällaren för då skulle vi få ro. Ska nog införa obligatoriskt simkunskapstest på hundkarlar (-kullor) och hållkarlar med för den delen. Det skulle nog vara kul och se. Finns nog många där som inte doppat tårna i en sjö på länge... Fast en hade redan testat temperaturen i Klackvika i år, med spark och angeldon...
Det gick bra, men det var nog kallt tror jag...

Shottisdansande
Erik ska lära sig och dansa shottis till i morgon. Det tar sig sa mordbrännar'n. Ärligt talat så går det oftast ganska bra numer, men vi har några vassa och hemska hörn här inne...
Kul att dansa lite igen iaf. Nåsföra (polska) nästa? Fast jag vet inte om jag törs... Då brukar man ju flyga väldigt mycket innan killen får in snitsen...

Jag är på bättringsvägen tror jag. Får se om det blir Uppsalaäventyr i helgen eller hur det blir.

//Karin

Kommentarer
Postat av: Malmberg

höhö... Jag funderar på att ställa upp i lets dance.

2008-04-17 @ 20:31:55
URL: http://web.telia.com/~u04802128/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0