Krasslig och Östersund

Jag har varit lite krasslig ett par dagar, ont i halsen och huvudet. Det är bättre idag men jag är hemma och tar igen mig, pärmarna får klara sig utan mig idag!

Jag har bestämt mig vad jag ska göra i höst.

Nämligen flytta till Östersund och börja plugga!! Det var i och för sig ganska länge sedan jag bestämde mig men det har inte blivit av att jag skrivit det här. Det känns bra. Oftast. Vissa dagar funderar jag på vad jag har gett mig in på...

De faktorer som fällde avgörandet för beslutet var helt träningsrelaterade:

¤ Snösäkrare. Slippa åka över hela Dalarna och jaga snö

¤ 5 km till skjutvall istället för 5 mil. Hoppas att det ska bli ett lyft för mitt skytte.

¤ Mer träningskompisar.

Jag vet att det finns iallafall 3 personer (familjen oräknad) som gärna sett att det blev ett annat beslut men sånt är livet. Men pappa säger att han inte tror på att jag kommer iväg förens han har sett det. Så än finns det väl hopp för er... Jag har ännu inte kommit fram till om han säger det för att jäklas för att jag ska överbevisa honom eller om han verkligen tror det. =)

Men sen ska jag ju plugga något också.
Det är en vecka kvar tills ansökningen ska vara inne och jag har inte bestämmt mig än...!! Byggingejör eller idrott eller företagsekonomi eller något helt annat???
Oooo beslutångesten och paniken börjar komma smygande...

Det är den nionde april idag och snön vräker ner. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta...

Sten>> Ja väldigt gärna. Helst en kvart eller så!  =)

Nu ska jag laga lite mat och sen lägga mig i soffan och titta på Jerusalem och bli sur för en massa saker och tycka att Ingmarsspelen är så himla mycket bättre!!

//Karin


Kommentarer
Postat av: Sten

Inga problem för min del men ev. kommer kungen att vara starter för Damkavlen. Han blir nog svårare att övertala. Ikväll skall jag träffa en 88-årig herre från Våmhus. Han kommer till Tobo och visar bilder och berättar om möten med björnar i Orsa Finnmark och om sin tid som skidåkare i Tobo. 1942 åkta han 1:a str. i Tobos segrande lag i DM-stafetten. 2:a str. åkte min pappa. Skall bli kul att träffa honom. Vi har inte träffats förut men vi har en gemensam bekant i Falun som hälsat lite fram och tillbaka.

2008-04-09 @ 13:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0