Snöigt och Pepparkaksbak

Helgen blev snöig.
Nog för att vi älskar snö men den behöver inte vräka ner när vi måste stå ute hela dagarna. Dessutom snöade skidorienteringsspåren igen så det inte gick att åka några fler pass på dem.
Efter helgens övningar kan jag skriva upp stenplockare och nummerlappstorkare på mitt CV. Dessutom nummerlappstorkare med hjälp av byggfläkt. Klädespåsbärare har jag också varit och pratat med kändisar.

Det var någon som inte hade tänkt riktigt utan damerna och herrarna skulle använda samma nummerlappar (startade med 3 timmars mellanrum) så vi fick försöka torka dem genom att hänga upp dem på rep inne i vallatältet framför en byggfläkt. Måttligt torra kan vi väl säga att de blev.

I måndags bakade jag och farmor pepparkakor för TJUGONDE gången.
Och nej vi bakar inte mer än en gång per år!



Första året och årets bak. Mycket är sig likt (minst 7 saker på bilderna),
storleken är lite annorlunda och köket är ett annat.




Men pepparkakor blev det i mängd precis som vanligt. Farmor hade dessutom en idé vad jag skulle göra med några och lyckas det så blir det snyggt men det känns som chansen inte är så stor... Återkommer med bilder om det blir lyckat. Har inte haft tid/mod att försöka än.

Igår kväll besöktes golfbanan i Rista. Det är inte så ofta jag är på en golfbana precis.
Där var det ganska mycket snö, nästan för mycket för det vi skulle göra. Men det var roligt och jobbigt och mörkt...

För övrigt så pluggar jag blod, immunförsvar och hormoner för brinnande livet samt har julklappsinköpsångest.

Ha de bra i snön!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vad gjorde ni på golfbanan då? Man ska golfa på en sådan vet du... :) kram kram

2008-12-13 @ 18:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0