Träningstävling i centrala Örskogen

Det känns inte som om bloggskrivande är det mest prioriterade just nu men jag ska försöka plita ihop lite grann.

I lördags var jag till Linn och Rickard i Örskogen på träningstävling i skidskytte. Det var mycket roligt, trevligt och jobbigt! Det var den krokigaste skidskyttebana jag åkt, det var helt klart skidorienteringskänsla på den. I PM:smset jag fick av Linn kvällen innan stod det banan går i centrala Örskogen och allt gjorde den det. Över gårdsplaner och framför farstukvistar, det gällde att ingen stack ut näsan när vi åkte förbi.

Resultatet blev:
1. Lill-Karin (hon är inte så liten längre men jag är ändå äldre) (kortare bana)
2. Rickard
3. Anna
4. Stor-Karin (dvs jag)
5. Linn
6. Herman

Jag sköt 2-1. 2 bom i ligg är ju några för många, de första 3 skotten gick jättebra sen började Jörgen (Rickards pappa) att gasta en massa. Man ska ju klara sånt men jag gjorde det inte...
Det kostade på att bomma då straffrundan var lång, (>200m) runt två hus samt kuperad.
Det kändes i benen att det var länge sedan jag körde tempo. Så nu ska jag försöka köra lite intervaller för att vara i lite form till den riktiga tävlingspremiären i skidorientering nästa onsdag.
Det stod en artikel om oss i Dala-Demokraten, läs här . Jag måste bara påpeka att jag såg då ingen sol!! Det var det som fattades annars var det toppen!

Igår bakade jag och Mika pepparkakshus. Det gick bra. Men vi har det värsta (bästa?) - ihopsättningen kvar. Efter en hel del funderande (spana in den här borgen som vi hittade) bestämde vi oss för att göra Mikas hus (i lite mindre format då). Det är första gången jag gör ett pepparkakshus med takkupor och balkong, vi får se om vi lyckas få ihop det...

Ha de bra!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0