Blött före

Igår kväll var det riktigt blött och sugande före på skidskytteträningen i snöån. Det var bland det tyngsta jag åkt på länge. Det är inte ofta man åker på platten och har 177 i puls och knappt tycker att man kommer framåt, så var det igår.

Idag har jag varit ute och åkt klassiskt. Det gick förvånansvärt bra i blötföret.
Men tur att vi var två, det blev så mycket roligare då, annars hade jag nog ledsnat ur.
Jag hade för första gången vallat klister själv. Det var lite nervöst om det skulle gå bra att åka men det gjorde det , jag hade fäste hela tiden. När Pappa fick höra det sa han:
Vad bra då får du valla själv i fortsättningen!
Eftersom jag brukar klaga på att jag inte har fäste så länge när han vallar. Men jag tror det berodde på att föret var så blött som gjorde att vallan satt kvar... Vill inte valla klister igen...



Hade hoppats på att få massage av Morbror Lennart när han var och hälsade på Mormor och Morfar nu. Men han har gått och blivit förkyld. Dålig tajming, alltid dålig tajming när folk blir sjuka. Dumt att de jag känner som kan massera bor så långt bort. Man åker ju liksom inte till Örebro eller Karlstad på en eftermiddag när man kommit på att man behöver massage.



Nu borde jag börja packa. På fredagmorgon kl. 7 åker vi mot Sollefteå och skidskyttetävlingar. Det blir bara jag, Niclas och Rolf men vi ska nog ha kul ändå. Sprint på lördagen och jakt på söndagen. Jag hoppas på bra skytte och pigga ben. Dessutom hoppas jag på bra väder och lite vind. Förra gången vi var där blåste det ju storm! Ofta kanske man överdriver och säger det blåste storm men då var det faktiskt varning för storm från SMHI.

Ha de guld!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0