BT idag: Talanger prisade

Igår eftermiddag fick jag alltså tillsammans med Gustaf Altin Kvarnsvedens veteraners idrottsstipendium. Det blev lite bråttom igår mellan utdelningen och träningen i järna så jag hann inte skriva något utan slängde bara in en bild.
Jag fick stipendiet för mina framgångar i skidorientering förra året. 12:e plats på JVM och 4:a på SM, 4 sek från bronset bland annat. Det är ju alltid kul när man får uppmärksamhet för det man gör. De är så mysiga veteranerna, de är allt många av dem (och många Nåstanter också för den delen men det hörde inte hit) som håller koll på mig och läster resultat och sånt.
TACK för alla gratulationer!

Idag var vi på bild i Borlänge Tidning, 2 gånger!!
Så slulle någon ha missat det då så är det illa.
Rubriken Talanger prisade känns mäktig men riktigt kul.

Att jag fick det tillsammans med just Gustaf var speciellt kul eftersom han kommer från Järna, två västerdalingar alltså. Det finns dessutom en liten rolig anekdot från förra gången tillika första gången jag träffade honom.
Det var i Snöån strax före jul tror jag, så var det en kille som jag inte visste vem det var som hejade på mig. Jag hejade väl tillbaka. Sen frågade jag Anna om hon visste vem det var. Hon hade heller ingen aning. Men Tränar-Mattias hörde vårt resonemang och kunde upplysa oss om att han hette Gustaf Altin. Aha han som springer så fort utbrast jag. Namnet kände jag igen men jag visste inte hur han såg ut då.

Igår spelade de folkmusik på radion när jag for på träning.
Kanonbra laddningsmusik inför mina intervaller, det var bara himla svårt att sitta still i bilen!

Nu blir det hemmahelg. Konstigt. Det var länge sen. Undrar vad man ska hitta på då.

//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0