Bussliv och ny ledtråd

Idag tänkte jag åka hem med direktbussen tjugo över tre. Tänkte bara inte på det där går endast skoldagar... Väntade och väntade och ingen buss. Hade sällskap av Ullman, en gubbe som jobbar på Banverket. Han blev argare och argare, jag är ganska van att bussarna lever sitt egna liv. Fem över halv släpade jag med honom på en rask språngmarsch upp till Haga för att hinna med 58:an. Det skulle han nog må bra av att göra oftare... Vi hann precis.

Jag tycker att det varit dåligt med gissningar i På spåret-tävlingen. Här kommer en ny ledtråd för delar av den förra är väääldigt långsökt. Huvudstad i öster. I land stort till både ytan och folkmängden.

Det är minusgrader ute.
Snart Anna Phil!
Erik fyller 15 i morgon.

See ya' !
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0