Dubbla svealandsguld!

Dubbla guld på svealandsmästerskapen i skidO har jag tagit i helgen men konkurransen var inte mördande precis. Jag vann kortdistansen med över 10 minuter. Då kan jag ju inte vara nöjd idag när jag  vann långdistansen med "bara" 6min. Jag tycker att jag har gjort hyfsade lopp men några dåliga vägval och sen blev det lite bommar idag. När jag båda dagarna har stakat mig uppför smalspår i onödan har jag tänkt: Det här blir iaf bättre träning!

Något som var roligt idag var att jag och brorsan hade samma bana. Han startade två minuter efter mig och innan start psykades det rejält. Pappa sa tillslut åt oss att fortsätter ni sådär så kommer ni att åka bort er båda två!
Det absurda var att vi kom i mål på exakt samma tid, på sekunden!
Han var nog gladast för han slapp betala 100kr för medlemsskap i tjejdängsklubben. Men klubben har fått en ny medlem i helgen i alla fall nämligen Jonas Ekskog!

Min bror tycker att det är tråkigt att åka bil. På vägen hem igår hade han mig till att lösa ekvationer i huvudet, det var knivigt värre men jag klarade det! Han blev lite impad tror jag.
Sen körde han På spåret, det här var en ledtråd vi fick: En stad som man förknippar med
Karl XVI Gustaf. Innehåller en blandning av Hellgum och cirkelmatematik.
Där har ni något att fundera på!

/Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0