Skarlyx igen

Imorse när jag drog upp persiennen var det grått, grått, grått och termometern visade på nollan. Inget underbart väder för långtur. Men jag talade om för mig själv att var glad för att det inte regnar iaf och så gav jag mig iväg mot Gyllbergen.
I Borlänge så det lika trist ut förutom att det var ännu mer dimma så man knappt såg någonting. När jag svängde av Ludvikavägen började det ljusna och uppe i Gyllbergen var det strålande sol och klarblå himmel och härlig skare. Hade ett underbart pass där i min ensamhet.
Alla som inte var så envisa som jag och inte gav sig iväg när vädret så ut som det gjorde missade helt klart något. När jag sedan styrde kosan åter hemåt var det fint väder till Borlänge, där det återigen blev moln och grått även om det inte var lika mycket dimma kvar.

Verkar inte som det är så många som ska åka på skidO till Boden. Tycker de att det är för långt? Och jag som ska åka dit två gånger innan säsongen är slut. Är det någon som vill åka stafett med mig där så får ni gärna höra av er!

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0