Längdseger i lördags!!

Och i samma andetag lär jag erkänna att jag var ensam i min klass. Jag åkte alltså min andra skidtävling för säsongen i och med Järnaspelen i lördags. ~0, regn och snöblandad nederbörd vilket gav riktigt blött och sugande före. 10km, 2 varv på 5:an åkte jag. Första varvet gick riktigt bra men det andra var kämpigt. Varvtiderna 16.15 och 16.58 gav en totaltid på 33.13 vilket får kännas som helt godkänt. Skönt med en rejäl genomkörare och nu hoppas jag på toppform till Skidskytte-SM på hemmaplan i helgen. Resultat finnas att läsas här

Att åka till Snöån iklädd Kvarnsvedens gula kläder, det kändes så himla fel. Att jag sedan knappt kände någon som var där från Kvarnsvedens skidklubb skapade en ännu konstigare känsla. Hur ofta åker man på tävling där man knappt känner någon i sin egen klubb men nästan alla i arrangörsklubben?
Erik hade tagit min skidO-mössa med sig till Harsa så efter tävlingen fick jag helt enkelt sätta på mig en järnamössa... På prisutdelningen sa de Det står Dala-Järna på mössan men det är väl Kvarnsveden som gäller i den här sporten? Och Gunde Svan bara skrattade och frågade Blev det slut på kläder? när han delade ut pris till mig!

EM i skidO har startat idag. Sist det var EM tog "våran" Tomas Löfgren Grand-Slam. Idag började han på samma sätt, Guld på sprinten 12 sek (en hel evighet) före en föredetta Kvarnsvedare Matti Keskinarkaus (Finland). Och Tomas som har trappat ner satsningen och bara cyklar...
Mycket imponerande, Stort Grattis!
Man blir sugen på att vara där... Speciellt när vädret ser ut så här här...

Min tjejdängsklubb i KGoIF OK har sedan en månad tillbaka fått en ny medlem i Erik Stigsmark. Välkommen!
Medlem i denna fina klubb blir man om man som kille har fått stryk av mig på orientering eller skidorientering.

Ha det bra i skitvädret!
//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0