Nytt år, Nya tävlingar, Ny frisyr & Ny rumskompis

Nu har det hänt mycket sen sist. Vi har avslutat 2007 och startat 2008. En sammanfattning över 2007 kommer kanske lite senare. Nöjer mig för tillfället att konstatera att det var ett underbart år!

Förra året avslutades med sprinttävling skidskytte på söndagen. Skyttet var ännu sämre än på lördagen, 3-2, tungt. Slutade 6:a. Men jag har klart utvecklat skidåkningen från förra året och det är ju positivt. Efter tävlingen åkte jag till Östersund, dit min familj också kom och där tillbringade vi 5 dagar.

Familjen Wåhlberg kom upp och firade nyår med oss. Trodde att det skulle bli första året utan firande med dem men de ställde upp på en liten trip till Östersund. Och det blev ett lika roligt firande som vanligt. Nästan konstant ätande och sen en massa roliga lekar som orsakar hysteriska skrattanfall. Jag och Stina kommer aldrig att glömma vad kentauren i Hasse & Tages film Äppelkriget heter. Kent Aurén... Kent Andersson var ju såå nära! Lägger den kunskapen i samma fack i hjärnan som kunskapen om vad Erik Gustaf Geijer hade under sängen när han dog och när tullbron i Falkenberg byggdes. Livsnödvändigt?

På onsdagen hann jag både fixa ett nytt pass och en ny frisyr! Lugg igen efter 10 år utan. Blev riktigt nöjd, det var på tiden med en förändring! Lunch på favoritresturangen, den mongoliska vid torget (testa den om du har vägarna förbi!), hanns också med!

På torsdagen började min egna Tour dé Ski med SkidO SM-Masstart. Ett bra lopp. Grymt kuperat och mycket bredspår. Jag gjorde en klantig grej på andra varvet då jag tog ett spår för tidigt och i och med det tappade jag hänget på 4:e platsen. Jag slutade 6:a. Men riktigt kul att jag hängde med så bra!

På fredagen var det Medeldistans SverigeCup. Det var ett riktigt dåligt lopp. Jag ville åka så fort och bevisa att jag skulle ha en EM-plats, det blev platt fall... Benen ville alldelles för mycket och huvudet och orienteringen hängde inte alls med. Slutade 11:a, låångt efter.

På lördagen fortsatte tävlandet med Distanstävling Skidskytte i Edsåsdalen (lite söder om Åre). Ett lotteri då det blåste fruktansvärt mycket och ojämt. Sköt 1-5-2-3. Ledde efter första skyttet men slutade 4:a. Kroppen började vara riktigt seg.

På söndagen var det Sprint. Blåste under inskjutningen för att sedan bli helt lungt under tävlingen. Då blev det svårt. Sköt 4-2 och åkningen var en enda plåga.
Slutade 5:a, återigen låångt efter. Efter tävlingen fick jag åka hem till Djurås och det var riktigt skönt. 4 tävlingar på 4 dagar sliter något otroligt! Trodde inte att jag skulle bli så trött...

Igår morse visade det sig att det flyttat in en annan individ i mitt rum när jag varit borta, en råtta/mus... Hmm. Hon är ju liten och söt men jag tycker inte om att hon bor i min skrivbordshurts och skiter på mitt nattduksbord. Och jag tycker framför allt inte om att det numer ingår i min morgonrutin att ligga och kravla på golvet och jaga råtta... Imorse var jag två cm från att rycka henne i svansen!
Men just nu står det "jag och pappa" mot henne minst 0-4.
Hon har ätit 4 ostbitar utan att råttfällan har slagit igen fast osten var FASTKNUTEN, suck...
Nu har jag investerat i en råttfälla modell större så kampen går vidare! 

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0