Skidskytte-SM på hemmaplan

Arg som ett bi eller snarare besviken som ett bi var jag efter tävlingen i lördags. Att skjuta 3-3 var verkligen inte vad jag tänkt inleda SM-tävlingarna på hemmaplan med. Jag ville skjuta sådär som i tisdags när allt bara ramlade in... Men som många snälla människor sa till mig är tävling och träning två helt olika saker och det är bara att hålla i så kommer det att lossna på tävling också.
Vädret var väl inte heller något som inbjöd till stordåd men det gick iallafall att genomföra tävlingarna. Att skjuta dåligt gav ett riktigt straff när straffrundan var som en simbassäng och tog ca. 40-45 sek mot 25-30 i vanliga fall. Jag kom 7:a och var mer än 5 min efter så på söndagen fick jag gå ut på klumpstart.

1-2-2-3 var ju en klar förbättring mot hur jag sköt på lördagen och det kändes riktigt skönt att sätta en etta i första ligg trots att vi kom in flera tillsammans. Men jag tog det lugnt och försökte verkligen sätta skotten istället för att stressa upp mig. Att jag sedan fick trassel med klickande patroner på sista stå som gjorde att det blev några bom och mycket tappad tid där, det är sånt som händer. Fick precis stryk av Madde i spurten men då hade jag åkt in 20 sek på henne på sista varvet!

Alla som slet hela förra veckan och i helgen för att göra spåren åkbara ska ha en stor eloge. Igår var de riktigt fina och i lördags var iaf stora delar åkbara!

Marie tror att anledningen till att det gick bättre igår stavas ägg och choklad vilket var vad jag inhandlade när vi träffade henne på Hemköp innan prisutdelningen i lördags. Men nu åt jag ju faktiskt inte upp äggen råa på vägen hem! Hihi. Hennes pojk växer så det knakar, riktigt söt var han oxå.

Här är några bilder på några buspojkar. En av dem höll på att stoppa en hamburgare i ansiktet på mig i lördags, hmmm haha

                                         
Full i sjutton nr:1                   Full i sjutton nr:2                    Full i sjutton nr:3
Gabriel Stegmayr                   Rickard Bergström                Robin Westling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0