Premiären avklarad

Nu har vi klarat av premiären och det gick bra!
Lite spännt och nervöst var det nog i alla led och några hackande repliker blev det. Men överlag var det bra. Henrik är en grym Ingmar. Karin en underbar Gjertrud. Byns Mats som Tims Halvar, jag skulle kunna lyssna på den rösten i evighet. Alla är väldigt bra, helt enkelt.

Jag var så nervös på eftermiddagen att brorsan slängde ut mig. Ut och gör någonting, jag orkar inte höra på dej... Men när jag sedan kom till Nås sjönk nervositeten undan och jag kände att det här gänget kommer att klara det fint. När jag sedan fick se Linnea sitta i publiken och titta, återkom den i stora mått. Vad skulle hon tycka om det jag gjorde? Jag hoppas hon tyckte att jag skötte mig med den äran!


Helgum brer på, Foto: Jonas Stentäpp

Efter bröllopet när jag står på trappen fick jag först direktiv om stå två sekunder, innan genrepet blev det stå fem. Innan premiären blev det stå lite till, nästan så det blir olidligt så då stog jag åtta plus lite till. Efteråt igår sa Martin du kan stå ännu längre, du kan nästan inte stå för länge. Så nu funderar jag på, 10 min??? Då kanske hon som skrev den konstiga recensionen i DD kan ha rätt i att det blir segt.

Jag undrar vad jag hade för puls innan den scenen igår. 200?


Brunnscenen, gråtvarning i kubik. Foto: Tomas Holst

Den positiva DD-recensionen finns här, den negativa finns här. Christer Grus (FK) bloggade fin kritik år oss, här.

En del av mitt vanliga liv som tränger sig på den här veckan också. Längdåkarna gnäller igen. Säger bara var väldigt väldigt glada för att ni inte är skidorienterare...

//Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0