Lång och snurrig dag

Igår var det en lång men rolig dag. Rep på förmiddagen och då fick jag känna på hur det är att vara riktig skådis. Ta om, ta om och ta om. Det var dock inte mitt fel, jag stod bara och skulle in på ett stick som jag inte alls hörde... Grymt hungrig blev jag också, så jag tog en tugga på min macka varje gång jag var bakom och så försökte jag låta bli att tugga på scen...
Sedan blev det presskonferans (mitt livs första tror jag) innan jag fick lunch kl två.
Sedan for jag till Vanå och letade mig in på Hydroforming Light och hämtade 6000 (!) plastfickor. För att någon hade räknat fel på hur många de skulle ha hämtat.
Det var bara det att det var den andra räkningen som var fel och min insats var helt onödig... 
Sedan åt jag middag, då var klockan halv fem. Två och en halv timme mellan lunch och middag, då var jag faktiskt inte det minsta hungrig.

Sedan hade vi dansträning innan vi körde genom hela pjäsen. Det tar sig med dansen för grabbsen. Det som är lite kul i början på pjäsen är att Ingmar säger men jag kan ju inte dansa och Gjertrud säger Vi kan lära dej! Titta på dem! OCH då ska Gunhild och Gabriel kunna dansa... Men Gabriel kan heller inte riktigt det än. Men ingen panik på taket det är två dagar kvar...

Jag dansade med min gamla danspolare Lars Schedin igår också. Tror att han gjorde en två år gammal hämd på mig från den sommarn då jag tjatade snurra mer, snurra mer. För han började stegvalsen med att snurra och snurra och snurra. Till slut snurrade allt och den stabilaste platsen att kolla på var i ett par farligt blåa ögon.

Idag har jag åkt rullskidor utan hjälm, min bror hade glömt sin så han fick min. Det kändes väldigt avklätt. Vi fick skäll av en Golf för att vi inte höll åt sidan så att han kunde åka om oss samtidigt som vi mötte en annan bil, men så bred så det går är inte vägen...
Tror dessutom att det är ett större brott att vingla mitt i vägen när man inte håller i ratten medan man gör hotfulla gester åt sina medtrafikanter.

Fick nyss höra något väldigt roligt (åtminstone för mig), men jag måste dubbelkolla innan jag jublar. Så jag återkommer så fort jag vet, troligtvis i morrn.

Nu ska jag stryka och sedan ska jag ha mössknytningsträning så inte Henrik behöver skämmas två dar i rad över att han har en sådan dålig fru som inte lyckas knyta mössan snyggt.
Hur svårt kan det vara att få tre öglor på en rosett??

Jag (eller min bror snarare) har gjort ett nytt kollage till första sidan också. Kände för lite Ingmarsspelsinspirerat...

//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0