Nu ä hä slut, hä ä söm te dö på nå vis...

Oj nu sitter jag här, mumsar på mina VIP-muffinsar jag fick av Bitta och Charlotte igår, och försöker landa efter en underbar vecka/helg på Ingmarsgårn.

Att spela bruden hela tiden har verkligen varit underbart kul. Jag har dessutom förutom att gift mig sisådär 10 gånger haft sönder Nåstjortiln 2 gånger, haft ur en hyska i bröllopsklänningen en gång, dragit lös en knapp ur sjortan en gång och kladdat ned Jonas skjorta med smink och läppstift minst tre gånger (Så går det när man kladdar på pojkarna... Men han har flickvän, han med...). Det slutade med att Annika nästan suckade varje gång hon såg mig och att Malous ständiga fråga var Har du haft sönder något än?... 
Det har varit hyfsat med publik. Första föreställningen i lördags var det klart mesta jag har varit med om, så himla kul! Nu laddar vi inför 50-årsjubileumet nästa år! Så boka in det redan nu!!

Bo hos Charlotte har jag också hunnit med. Det blev låånga samtal halva nätterna och superkul hade vi! Nästa år igen?! Flummat ur på konserten i kyrkan med Bitta har jag också hunnit, liiite övertrötta... Har nu iaf sjungit i kör i Nås kyrka, hur det lät? Hmm... vet ej...
Men Mats Lissjanis sjungandes Anthem, det gav i alla fall mig rysningar! 

Om jag kommer att bli deppig i höst eller någon annan gång så kommer jag att kunna ta fram ett av de många starka minnena som finns gömda i mitt hjärta nu. Säga tyst för mig själv Om du har ett fläskberg och minnas de tillfällen då jag, Henrik och Jonas befann oss på exakt samma våglängd i djup skrattsymbios.
Jag kommer nog inte heller att kunna höra Everybody dance now eller It´s raining man utan att tänka på Ingmarsspelsgänget 2008...
Men hur många VIP-muffinsar jag äter eller hur många gånger vi flippar ur inne i huset så kommer jag inte att glömma mina statistvänner heller!!

Det åkte en TV-kändis i Ladan igår, han fick slå i instrumentbrädan som alla andra... Om jag hade varit en sådan som brydde mig om att han var kändis hade jag antagligen varit lycklig nu (framför allt eftersom vi gift oss 10 gånger...). Men jag bryr mig inte, TV-kändisar eller världsmästare, de är vanliga människor de också. Just den här är en ödmjuk och go kille!

Nu ska jag gå och tvätta mina strumpbyxor så Karin Hagås slipper gnälla på att de stinker i våran minimaliska (klastrofobivarning!!) loge nästa år... För övrigt så är jag åter i vardagen igen med pärmjobb, och intervaller ska det köras imorgon också...

Ha de!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0