En dag i Nås

Min kropp har inte fattat att det kommer att vara så här varmt och jobbigt att träna i ungefär tre månader framöver. Den protesterar när den behöver röra sig fortare än snigelfart. Jag inser varför jag har valt att hålla på med vinteridrott. Men sommarträningen lär ju skötas också...

Igår förmiddag hade vi Ingmarsspelsmöte. Vi är på gång nu inför sommaren. Martin hade som vanligt en massa idéer och det är så roligt att höra honom förklara. Som första scenen, nytt med efterfeststämning typ sista-rycket-klockan-tre, granatattacker och Helgum som skjuten ur en kanon! Det blir nog prima men när han började fundera på om inte ett träd kunde rasa också, då tittade de mer konservativa i gänget tveksamt upp mot våra ståtliga tallar...
Jag ska troligen spela bruden/ Nämdemanns Gunhild. Jag ska i alla fall för första gången infinna mig på repetitionerna för rollen. Kul och spännande. I år blir det en ny karl att gifta sig med eller det blir ju samma elände som vanligt men det blir iaf ett par andra vackra blå ögon att titta förbrående i när Ingmar har träffat sin käresta på tu man hand under bröllopsfesten... Bollibompa-Henrik Ståhl är nämligen ny som Ingmar. Blir ovant att se någon annan än Martin i rollen men jag tror att det blir super det här också.


Olyckligt bröllopsfoto 1896 (2006). Bergens Gunhild Persdotter (Jag) och Ingmar Ingmarsson (Martin). Hon har köpt sig en karl. Han svikit sin käresta och sålt sig för en gårds skull.

Ingmarsspelen spelas i år 3-6 Juli. Kom till Nås och titta!!

//Karin som snart smälter bort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0