Ingmarsspel, Ingmarsspel och mera Ingmarsspel

Här har hänt märkvärdiga saker sedan sist.
Hmm det var kanske inte riktigt så jag hade tänkt att skriva... Men känslan är att det kommer att smyga sig in en hel del Ingmarsspelsrepliker i den här texten...

Ja nu har den dragit igång den där veckan då det känns helt rätt att gå omkring i ylleklänning och knytkängor och allt annat känns fel! Den veckan som man går och längtar efter och sedan säger det bara poff så är den över. När jag kom hem i fredags (första dagen), fick jag ångest över att det snart var slut. Nu har jag kommit in i någon andra andning och bara njuter av att träffa alla härliga människor och spela teater. Även om jag för tillfället känner mig halvdöd.

Det går bra med repetitionerna. Det går bra för den nye Ingmar. Det går bra för oss.
Det känns som vi kommer att leverera ett ännu bättre spel i år. Jag kommer att spela bruden på genrepet på onsdag, på torsdagen (kl 19) och på första föreställningen på lördagen (kl 14). Om Linnea (den andra bruden) inte blir frisk kan det bli fler... Och jag kommer ju att vara med som vanlig kulla de andra dagarna.

Ingmarsspelen bjuder i år också på ett lite mer riktigt hångel... (hinner ju visserligen ändras än...) Men som mitt klockrena uttalande på jobbet i torsdags "Jag får ingen puss, jag blir bara gift..." Det är hårt, men det känns ändå som vi är lite mer lyckliga i år. I allafall än så länge, vi har bara gift oss två gånger hitills... 
Och som Henrik konstaterade idag: "Det är ju vi som får det bra, det är ju Ingmar och Gunhild som blir lyckliga." De som blir kvar här, här hemma!
Angående om den nye Ingmar är så snygg så man vill hångla upp honom, så kan jag bara säga att det är han! Men han har flickvän så det är se men inte röra som gäller, OM jag inte lyckas skriva in lite bröllopshångel i pjäsen också...

Jag skrev att det känns helt normalt att gå klädd i nåstjortil den här veckan, men min outfit i fredags slår nog allt. På föttran hade jag löparskor. På benen grå pösiga linnebyxor, utanpå det en gammal nåstjortil med snölöv (snörliv). Och för att göra allt fullkomligt en starkgrön huvtröja med huvan uppdragen så bara näsan syntes... Den dagen hade knotten kalas men nu tror jag att de ätit sig mätta för nu har det varit lugnt i två dagar!

Jaha det blev åtminstone tre repliker som kom med!

Kom till Nås och titta nu då! Länk till Ingmarsspelens hemsida, finns här

Farväl (Karin)! Adjö (Halvar)!

Kommentarer
Postat av: Stina

Det låter spännande det där! :D Jag kommer och tittar på torsdag! Har sagt till att jag inte vill bli inringd på jobb den dagen så det är säkert :)

2008-06-29 @ 20:43:31
Postat av: Anna

Alltså, jag fattar ingenting. Hjärnan hänger inte med. Blir det nå hångel med Henrik S eller inte?! kram

2008-07-01 @ 14:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0