Midsommarfirande

I torsdags var jag ute och sprang. Upp på Djurmo Klack och sedan över Oxberget, Sturvål hem. Det var väldigt brant upp. Men jag trodde det skulle vara värre speciellt efter att klättrarn utlovat att det var brant... Vi sprang och vi sprang och jag trodde ett tag att vi aldrig skulle komma hem. Det blev en liten nätt (kuperad) tur på en och fyrtio, sen var iaf jag trött.

I går var det ett traditionellt midsommarfirande i Nås med dräkt och krans i håret och hela baletten. Först var vi på konsert i kyrkan, Anders Emilsson med vänner. Ko-ko. Rune Lindströms Visa i midsommartid med gök-arrangemanget av Emilsson, det är en underbar klassiker numer. Ko-ko.

Sedan var det majstångsresning på Storänget. Vi dansade så det stog härliga till, farmor, Erik och jag (och mormor ett tag). Byns Mats höll låda på bredaste nåsmål, å så rolig han va! Dagen till ära uppklädd i dräkt, långrock och hög hatt, stiligt värre. Byakampen, som vanligt väldigt roligt. Team Hasse the-famus-rallydriver-from-Nås vann före Götebörjarna.

    
Min krans, finast i hela sockna! 


Nås spelmanslag på språng


En svängom (Stegvals) på älvudden, blev det lite senare

Äta smörgåstårta, äta jordgubbstårta och dansa vid älvmötet hann vi också med under kvällen. Och eftersom jag inte fått titta på utsikten från Djurmo Klack på torsdagen travade jag o far o bror upp där på kvällen/natten. Falkarna lyste med sin frånvaro men utsikten är fin.



Sedan plockade jag sju sorters blommor och la under huvudkudden och sov gott men tyvärr drömlöst...

Nu ska jag snart ut och åka cykel.
Imorgon ska vi vara med på Säters Öppna Slump-KM ordnat av en tuning. Undrar va det blir för tok...

Ha de!
//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0