Mossfotboll

Igår kväll var det dags för sommarens fotbollsmatch. Matchen som alla snackar om. Nu menar jag ju självklart inte Brage mot Falun på vallen. Eller någon final i något litet fjuttmästerskap. Utan jag menar Kvarnsvedens årliga och anrika mossfotbollsmatch.

Det var några år sedan jag senast var med men nu var jag återigen taggad för att gegga ner mig totalt. Och med sina 3 klockrena mål visade kapten Malmberg ett enormt bollsinne och var en dominant på planen!! Så hade det kunnat låtit om jag hade haft något bollsinne, nu blev det bara 3 mål utan bollsinne. Det behövs liksom inte bollsinne när man spelar mossfotboll. Då överlever man prima på benmuskler, envishet och offervilja! För visst var det som vanligt att jag nära på låg lika mycket och kravlade i mossen som jag sprang omkring men det är väl det, det hela går ut på. Bli trött i benen, skratta, knuffa omkull andra och bli omkull knuffad och blöt.

Patrik Brännström gjorde ett kanonjobb som hård och orättvis dommare.
Mitt sista mål var en riktigt fräck och snygg tunnel på Per Lindkvist. Efter det fick Per rött kort för uselt målvaktsspel... Vilket helt enkelt innebar att han fick sparka ut bollen igen...

Eftersom inga fotografter får medverka vid denna mytomspunna match så finns det heller inga kort. Men alla var geggiga. Ifall någon murvel skulle ta sig ner är redan rubriken klar:
Fyra äldre herrar rullar barn i myr!! - "De vill det själva"

Sedan blev det ett snabb dopp i älven, tämligen kallt, innan vi for hem och åt skolavslutningsmiddag. Favoritmaten med jordgubbar och glass till efterrätt. Det sitter inte fel!

//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0