Nationaldag

Det var nästan olidligt varmt igår. Jag genomled ett rullskidpass på förmiddagen, det var grymt. Sedan hann jag med att äta lunch med farmor innan jag träffade gamla klasskompisar vid Tunaåstrand. Det var lite trevligt och väldigt länge sedan. Spelade vollyboll (utan skor...) så fötterna värkte hela kvällen... dumt men kul så länge det varade!
Blev lite avundsjuk på Danne och Johanna (och alla andra lyckliga par/delar av par).
Skulle också vilja vara så där lycklig och kär...!!

Imorse släpade jag mig upp i ottan och åkte klassiskt. Det regnade i natt så det var riktigt friskt och skönt att åka. Sedan har jag pysslat med lite smått och gott.
Bland annat har jag skrivit ett brev till en kvinna som ska analysera min handstil!!
Hon skulle förutom ett brev med en avskriven text också ha en lapp med klotter på. Så jag skickade några lappar jag klottrat på jobbet. Det är nog inte så många som skickar lappar som det står Slinglistan, Nätöversiktsritn, IONOS eller PBL-besiktningsbevis saknas på...

Grafologi kallas det iaf och Maria Schaer heter hon som ska göra en studie på handstilar i Sverige och Frankrike. Min mor kom med idén att jag skulle vara med eftersom "grafologen kan hjälpa att lättare hitta dig själv som i sin tur kan göra det lättvindigare för dig att hitta din plats i samhället men också att upptäcka dina gömda fömågor".
Hon tycker kanske att jag behöver lite hjälp med det där hitta min plats i samhället...
I fall det är någon mer som vill vara med så gick det också bra, gärna musiker. Det kan jag inte ens med väldigt god vilja kalla mig. Att kunna spela radio är väl mer en teknisk än musikalisk egenskap...

Det är ganska häftigt med handstilar egentligen. Det är verkligen något personligt. Jag kan ju om jag får en lapp som någon på jobbet skrivit (utan att skriva under) tala om vem som skrivit den. Även om jag inte alltid kan tyda vad som står...
Som den gången, ganska i början, då jag fick en ritning med en post-it-lapp som det stod koaxialanslutningar på. För det första visste jag då inte vad det var och för det andra så var det totalt oläsligt. Jag höll på en lång stund och försökte tyda det hela men tillslut fick jag ge upp och trava iväg och fråga. Ett snett leende, en nyskriven lapp och ett ironiskt ser du inte det?
blev svaret... :-)

Nu ska jag dra mig mot sängen!
Imorgon blir det årets första spänstpass. Gissa om jag kommer att ha träningsvärk!!

//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0