Slump-KM

Puh. Jag som i min enfald trodde att ett slump-KM var en ganska kort och stillsam övning. Ack så fel jag hade. Min träning idag blev ett krosspass på tre och en halv timme...
Slump-KM var en lång, tuff och rolig men till stor del totalt oförståelig upplevelse.

Eftersom det inte skulle bli så mycket träning på slumperiet åkte jag rullskidor till Skräddarbacken. Tog 1,45h och gick bra men vägen är ju som en tvättbräda när det gäller skateåkning... Efter ett snabbt ombyte, vatten och lite energipåfyllning var det då dags för Slump-KM.

Alla ni som har sprungit första sträckan på kavel alt. masstart vet att det brukar vara rusning till startpunkten, så inte idag. På signalen tog alla upp kartan, läste angivelsen till första kontrollen Var är du?? Ta en brant!. Tog något steg. Hittade kartklippet med startpunkten, såg att det fanns många många branter där. Kliade sig i huvudet och funderade på vad man gett sig in på innan man småjoggade/klev in i skogen.

Se banan i länkarna nedan och försök förstå någonting:

Karta 1 Slump kartklipp
Karta 2 Köttbulle-Micro1
Karta 3 Köttbulle-Micro2 Rondellskogen

Jag var loss i tät två gånger, den första gången tillsammans med min bror från 3:e och nästan till 6:e kontrollen. Sedan mellan 6:e till 11:e, fast då hade jag hoppat över en kontroll och tagit en liten sväng ner förbi Sängvaruhuset/rondellen... (tycker det är så roligt att springa/åka rullskidor upp för den där himla backen... :) ) Men det löste sig iaf.

Det här var nog det absolut konstigaste jag gjort. Fattade så mycket gjorde man inte... Stigar var bäckar, höjder var gropar, vägar fanns inte, "simmade" genom ett grönområde... Men det var också väldigt roligt och väldigt jobbigt. För man fick springa och leta och leta och leta.
1h 42min på 3,5km är ju ingen höjdarkilometertid men så är det!
Jonas "Hula" Lundgren hade gjort ett kanonjobb med banläggningen. Toppen!

Lite bilder


Detta är att leta kontroller!! Observera kontrollen i stenen...






Jag har hittat 1:a på Köttbullemicron... Brorsan i hälarna


Klia sig i huvudet gjorde man mycket...

Kommentarer
Postat av: Anna

men vad var det för en på de första korten då? haha, kunde inte kameramannen varit så snäll och pekat lite diskret... :) haha kram

2008-06-25 @ 15:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0