Kommunfullmäktigesammanträde

Igår kväll var alltså alla SM-medaljörer 2007 i Gagnefs kommun inbjudna till kommunfullmäktigesammanträdet. Och vi var kanske 15-20 st. Många konstiga sporter tyckte jag som modellflygplan, agillity, golf för kommunanställda, korpfotboll bla men de tyckte kanske att springskytte var konstigt också. Vi fick ett diplom, en kram och så den fina t-shirten. Och så fick man svara på lite frågor. Den första jag fick svara på var: Vad är springskytte? Haha.

Ja Anna, sen kom upplyftningen av mig. Det var 3 tyngdlyftningsgrabbar som lyfte. Kent Olsson (FK:journalist och twinnsens tokiga far) skulle ta kort till tidningen och ville nämligen att tyngdlyftningsgrabbarna skulle lyfta upp mig och en tjej till. Vi spöar upp dem om de inte håller fingrarna i styr sa han och sen var det bara för dem att lyfta. Han som höll mig i överkroppen var så skraj för Kent att han inte vågade hålla riktigt utan det kändes som om jag mer och mer tippade ner mot golvet. Läskigt! Leendet blev mer och mer krampakigt ju fler kort han tog. Vi får se ut det ser ut jag har inte sett något kort än.

I söndags när vi åkte hem sa att jag inte visste vem skidåkaren Jens Eriksson från Floda var, nu kan jag ändra och säga att jag har pratat med honom och han var trevlig. Han var där och fick pris, så jag pratade lite med honom och grattulerade till 13:e platsen på vasaloppet. Han sa att det var många som grattat igår och det var han då väl värd. Grym prestation! 

image30
Bus framför kameran när jag kommit hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0