Sanningen om citronkakebaket

Igår eftermiddag efter att jag pratat med Sigrid blev jag jättesugen på smarrigt fikabröd och sedan när vi inte fick något till fikat på jobbet bestämde jag mig för att baka något när jag kom hem. Pappa konstaterade att jag var frisk och pigg igen när jag kom på sånna idéer.
Jag engagerade brorsan och vi bakade amerikansk citronpaj. Han försöker på sin hemsida hävda att han gjorde allt själv men det är bara bluff. Han rörde, vispade och fixade citronen. Jag mätte och hällde, separerade ägggulor och vitor, hade koll på kokning och gräddning mm. Ca tio minuter efter att jag tagit ut pajen ur ugnen frågade Erik: Är den inte klar snart?
Tur han inte bakade själv, då hade vi fått ätit bränd maräng...
Jag tyckte det blev att smaka lite för mycket citron men de andra tyckte att den var supergod eller så vågade de inte säga något annat.





Fick ett roligt sms av Stin idag. Jag är också nyfiken på att se bilden på mig i armarna på tyngdlyftningsgrabbarna :) Men den har inte varit i tidningen än.

Imorgon är det skidskytte-DM i Lima. Hoppas det blir hyfsat väder!

//K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0