SkidO-säsongen avslutad

Helgen har alltså tillbringats i ett vintrigt Boden. Det har bjudits på mycket snö, skare, fina arrangemang och kluriga banor.

Tävlingarna startade på lördag förmiddag kl. 10 med medeldistans. Jag hade dragit spiken och fick gå ut först. Det hade töat under veckan och sedan frusit på vilket gjorde att smalspåren var riktigt isiga och inte särskillt roliga att åka på utför. Men istället var det skare så man kunde åka överallt. Hade stora problem med orienteringen och är inte alls nöjd med den. Ett tag hade jag ingen aning om var jag var.. Slutade 5:a men låångt efter.

Hem och vila lite och sen var det dags för sprint kl. 15. Gick bättre men fortfarande så funkar inte orienteringen riktigt. Kom fyra, lite småsur för att jag var 6 sek från pallen och 19 från att vara tvåa. Men å andra sidan slog jag folk som jag aldrig slagit förr.


På kvällen var det kamratmåltid. Det var ett band där och spelade lite oväsen, de spelade ganska bra. Men trummisen såg ut som han skulle somna. Sen såg jag inte medodifestivalen. En av få i landet?

På söndagen var det alltså sprint-stafett. 2 stycken åker 2 sträckor på runt 3 km var. Anna startade riktigt bra och skickade ut mig i täten efter första sträckan. Det höll inte i sig så länge, det blev återigen lite mycket hets och stress och lite kartläsning. Men det var riktigt kul att åka då det var tätt och vi var 5 st som var tillsammans till och från. Växlade till Anna som fyra. Hon hade också en lite mindre lyckad sträcka och skickade ut mig som femma. Då var det bara att jaga järnet på sista även om jag nog inte trodde att jag skulle kunna ta ikapp. Men vid ungefär 3:e kontrollen fick jag syn på Kajsa (Domnarvet) och Sara (Midävla/Renen) och då var det bara att åka på rygg ett tag. Mot tredje sista insåg jag att åker jag samma som dem så kommer jag ju inte om utan jag tog ett våldsammt gen rakt genom skogen (efter att ha vurpat först..) och åkte om Kajsa. Sedan var det en fajt mellan mig och Sara där hon fick både näst sista och sista precis före mig. Efter sista var det bara att trampa på genom utförskurvan och sen spurta som sjutton över det korta upploppet och jag slog henne med en tåspets eller så. Så jag och Anna slutade trea efter en riktigt rolig och tät stafett.

Malin och Tomas fick en liten flicka i torsdags. Grattis!!

Var jag den enda som blev glad när det snöade i morse?

Ha de!
/Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0