BVFF-lagmästare i löpning

Idag gjorde jag på order av min chef som topporienterarna Lena Eliasson och Emil Wingstedt, slängde kartan och ägnade mig åt terränglöpning. Spring i benen 10km i Mellsta. Det var första gången jag gjorde något sådant så det var lite svårt att veta hur fort jag kunde springa men det blev ett riktigt bra tempoträningspass. Precis under 50 min sprang jag på. Det är kanske inte något att skriva hem om egentligen men för att vara mig och för att inte ha sprungit ett intervallpass sen i höstas och för att ha en hård träningsvecka i benen så var det bra. Men jag fick precis stryk av en liten bastant gubbe i keps. Vi hade till och från sällskap hela vägen, han såg inte ut att springa nå fort men han sprang som en skållad råtta uppför...

Banverkets Fritidsförening hade lagtävling (3pers sammanlagd tid) i samband med detta och
jag, Johan och Lage i laget BVFF sjuorna tog ohotade hem segern!!!
Pga att vi var det enda lag som mönstrade fullt manskap...
Det lag som så kaxigt kallade sig ettorna kunde tyvärr inte ställa upp med fullt lag tillslut men jag slog iaf en av dem som ställde upp.

Marit>> Du kan vara lugn, jag har inte hunnit med varken mara eller vasaloppet än.
Men jag ska någongång... iaf vasaloppet...

Imorgon är det första individuella orienteringsloppet för i år. Hoppas jag kan hålla ihop orienteringen och springa som en skållad råtta!

//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0