En tuff dag på Olberget

Funderar på om jag ska nöja mig med att bara konstatera att det helt enkelt var en tuff dag på Olberget idag.

Började med att brorsan och Lutter spelade Sabaton (och sjöng med) hela vägen till Mohed. När vi sedan kom fram till tävlingen och tänkte vad skönt att slippa lyssna på det skränet, då spelade de Sabaton i högtalarna också... Suck.

Tävlingen började med en jättelångsträcka till första (se karta nedan). 23 minuter tog det för mig. Misstänker att jag tog ett riktigt dåligt vägval (Stig vänster) men har än inte kommit på hur man skulle springa. Sedan gick det sisådär, knagglig orientering. Det enda positiva är att det iaf blir mycket tid i träningsdagboken... Jag springer helt enkelt alldeles för lite orientering för att det ska gå bra. Får se om det blir någon mer i år nu.



Vid 13:e kontrollen stannade jag lite tidigt och kollade kartan, tog några steg och vips satt jag fast i gegga nästan upp till höfterna... Oops. Kom loss men var då mer eller mindre lerig hela jag. Fick efter mål några kommentarer om hur jag lyckats gegga ner mig så på en tallhed...!!

Nu håller jag och Erik på och bakar en vit chokladkaka med citron till mor. Ett oprövat recept ur min kladdkakebok. Så vi får hoppas den blir bra, smeten var iaf god!

//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0