Fryksås

Det var ett roligt dygn jag tillbringade med mina jobbarkompisar i Fryksås. Det blev lite jobbigt några gånger när det faktum att jag ska lämna dessa underbara människor om mindre än fyra månader ramlade över mig, då blev jag lite ledsen. Men så är det, det ska väl kännas på...

Vi började kvällen med att äta trerätters supergod middag. Sedan insåg Magnus Jakobsson att vi måste leka något för annars fanns risken att det skulle börja pratas master och jordning...
Det är svårt att ha långtråkigt när den mannen är med, vilket ju är superbra!

Först lekte vi UNO-leken. (Sitta på stolar i ring. Flytta runt och sitta i knä på varandra.) Jag vann en gång men mest tyckte jag att jag hade Leif i knät och satt och hoppade med knäna för att jag ville flytta när de drog min färg... Fast iofs satt jag kanske lika mycket i hans knä...!!


Sedan körde vi (efter ett mycket fnittrigt gruppfoto...) en musiklek, med charader och lite sång. Mitt grabblag vann, fast jag vet inte om vi var mest musikaliska precis...
Det var en mycket svår men väldigt rolig lek som aldrig höll på att ta slut.

Jag gjorde bla en jättefin charad på Eddie Medusa fast ingen fattade, hmm lite långsökt var den kanske. Men jag försökte iaf...
Erik F var helt övertygad om att Oh Laura var en låt och inte en grupp och vägrade försöka sjunga något som hon gjort, fast hans tolkning var Maia Hirasawa var minst sagt originell... oahoooah på ett ben ungefär...
Förhoppningsvis kommer det några bilder senare, för Stig tog 100 bilder under vårt lekande. Kanske någon på mig som Brolle? Leif som Elvis? Eller Johan som Tom Jones?...


Sedan sov jag eller snarare inte sov i en förfärligt hemsk säng. På onsdagen jobbade vi en del och sedan var vi till Björnparken och tittade på vargar, björnar, tigrar, rävar, järv och lo. Kamtjatkabjörnarna Peter och Sofia var maffiga, man kände sig liten när man stod där med bara ett stängsel emellan. Vi fick special, annars fick man stå med två stängsel emellan men några statstjänstemän kunde man väl offra om björnarna var hungriga... Sedan fick vi titta på en underbar liten björnunge, en sån skulle man ju kunna tänka sig att ha hemma under sängen :)


            

Idag har jag varit på Läkarhusen i blge och tagit blodprov för att testa om jag har brist på vitaminer och mineraler. Sköterskan fick lov att sticka 3 gånger innan hon fått ut allt blod, jag kände mig som en nåldyna.

På em var Stina P och lilla Ellen förbi och hälsade på, jättesöt var hon Ellen även denna gång. Sedan har jag varit ute och sprungit med min mor, hon är i form...!!


Auf Wiederhören

/K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0