Horndal och skidO-film

Igår gjorde jag alltså individuell orienteringspremiär och jag tror att ju mindre vi pratar om den, desto bättre... Jag hade en klar vänstervridning (ca.100m snett på 300m) i min kompassgång på varje sträcka, även efter jag kommit på det. Tror att det är dax att gå tillbaka till grunderna i kompassgång.
x Stå still vid kontrollen och ta ut kompassriktning.
x Ta sikte på ett träd långt borta i rätt riktning.
x Spring till trädet.
x Stanna ta ut ny kompassriktning, titta på ett träd unt so weiter...

Calle Magnusson har gjort en fin skidO-film från tävlingarna (världscupen bla.) i Idre. Se den på skido-bloggen Fast det är viss risk att bli sjösjuk i början. Det där monstergenet åkte jag också, det gick fort... Ja man blir sugen när man ser en sådan här film.

I morgon em ska jag åka till Fryksås (Grönklitt/Orsa) med jobbet. Funderade ett tag på om jag skulle ta skidorna med mig men nu får det vara nog för den här säsongen...

//Karin

Kommentarer
Postat av: jenny

ha en bra morgondag =)

2008-05-05 @ 21:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0