Sicket vär...

Hade vi skrivit den 17:e oktober idag hade jag varit överlycklig men nu är det 17:e MAJ och det snöar för fullt... Så här mycket har det knappt snöat på hela vintern känns det som.

Jag var ute och sprang i Björkaberget på förmiddan, där var det 2 dm snö då. Det var pulsigt.
Alla ungbjörkar med små ljusgröna musöron hade tappat lusten att stå upp och beslutat sig för att lägga sig över stigen. Så jag fick hoppa, ducka, kryssa och krypa och hoppas att ingen av dem behagade hälla ett shok snö i min nacke...
Jag konstaterade att jag har åkt skidor där uppe när det varit mindre snö!!

Mitt rullskidpass på em gjorde jag om till ett styrkepass inne... Nog för att jag har åkt rullskidor i snöglopp förr och nog för att jag säkerligen kommer att göra det igen men man måste ju inte den 17:e maj!

För en vecka sedan klagade jag på att det är för varmt.
Nu tycker jag det är lite kallt... och blött..

//K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0