Soppatorsk och intervaller

Soppatorsk, 50 meter från macken.
Ett bra ställe eller ett riktigt surt ett...??

Igår morse när jag for till jobbet lyste bensinlampan. Hade bråttom, skulle köra morgonstyrka och var försenad. Tänkte klarar mig nog till Borlänge, tankar innan jag åker hem. Gick bra. Tränade, jobbade och tog bilen och skulle åka och träna. Just det tanka, äh det går nog hem också... Åkte till plättbacken, tränade och for hem. Det gick bra till Djurmo... Då började den lilla Ladan hosta lite försynt. Scheisse... Insåg att det var bara att försöka hålla fart så länge det gick. Det var bara det att det är ju en rondell innan OK i Djurås. Åkte så fort jag vågade genom rondellen men Ladan la ändå av precis när jag skulle svänga höger vid järnvägen... 10 meter från infarten till macken, därifrån det hade varit lätt utför fram till pumpen...!! Fick trava fram till macken, låna en liten dunk, fylla bensin och gå tillbaka och fylla på i Ladan så mycket att jag kunde köra in och tanka.
Jaha då har man klarat av det också, fast jag var inte precis överlycklig.
Helt kabbslut, svettig och hungrig...

Jag har börjat köra intervaller för i år nu. Det är jobbigt...
Men vill man få möjlighet att åka här (SkidO-VM Japan) så krävs det nog några. Dels för att få chansen att åka och dels för att orka runt där!

Provsvaren var helt ok kan jag lugna er med, i fall det är någon som legat sömnlös över detta.

Björn>> Det kan behövas reservdelar fortare än man tror...
Sen kom jag på en massa mindre snälla kommentarer men jag har skärpt mig och blivit en snäll människa och slutat psyka Björn, det behövs ju inte längre...

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Sten

När vi köpte Subarun av Anders Eriksson fick vi med i stort sett en hel bil till i delar så än klarar vi oss ett tag. Jag hade full last både i kombin, på släpkärran och i takboxen när vi åkte hem. Dessutom har vi fått delar som Oscarsson ville bli av med. Tycker du skall göra comeback i stället. Du vet hur det är med medelåldern bland bilorienterarna. Lycka till på vägen mot Japan. Vi följer dina öden och äventyr med spänning.

Mvh Sten

2008-05-15 @ 07:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0