Insikter och beslut

Det har varit lite dåligt med uppdatering här på hemsidan på ett tag. Detta främst pga att jag inte har den här sidan för att lätta mitt hjärta och skriva av mig mina problem utan för att kunna berätta om hur det går med mitt tränande och tävlande och på slutet har det varit mycket känslor, tankar och funderingar som jag har velat reda ut först.

  • Jag har lämnat Östersund och flyttat hem till Djurås. Östersund är en fin stad men det blev inte som jag hade tänkt mig och det funkade inte just nu. Kommer att läsa klart kursen jag läser nu (på distans) och hoppas sedan kunna plugga på Högskolan Dalarna.
  • Drabbad av psykisk eller/och fysisk överträning. Någongång under hösten har jag tappat glädjen i att träna. Det blev nog alldeles för mycket träning när jag flyttade upp till Östersund, plötsligt hade jag så mycket tid att hinna träna på. Har tagit det lugnt ett tag och tränar bara lite lätt just nu (1h 40min klassiskt i snöstorm idag...). Vi får se hur det går med säsongen i vinter. Går det dåligt får jag ta nya tag mot nästa vinter. För lägga av vill jag inte, kärleken till idrotten och till att träna finns ändå någonstans djupt inne. Det har bara blivit för mycket ett tag nu.
Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, men kom ihåg att det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger uppåt.
Något klokt som jag läst någonstans.

Ha de bra och vad ni än gör, kom ihåg att ha roligt!
//Karin

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Men Karin! Varför har du inte sagt någonting?! Usch vad tråkigt. Men det finns nånstans djupt där inne, jag vet de och jag ser de också! Det lyser i ögonen på dig när du tränar! Så hur ska det inte lysa när du tävlar. Hoppas det löser sig så det känns jättebra ända från benmärgen och ut till skinnet. Så du liksom jag blir alldeles gråtfärdig när jag tänker på vintern och vad den kan erbjuda oss! :)

Vi hörs och syns! kramkram

2008-11-24 @ 20:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0